A technológiai újítások és a digitális transzformáció nem csak saját, de a vállalatok életében is jelen van, így kommunikációs tevékenységüket is meghatározza. Ez a változás folyamatosan alakítja a B2B marketing területét, emiatt kulcsfontosságú, hogy a vállalatok kommunikációs osztályai lépést tartsanak az iparági trendekkel, hogy versenyképesek maradjanak. Ezen trendek vezető eleme pedig a közösségi média felületeken lévő jelenlét, illetve az ide tartozó kommunikációs eszközök alkalmazása. De releváns lehet egy Facebook, Instagram vagy LinkedIn oldal egy B2B szegmensben tevékenykedő vállalat számára is?
A B2B szegmensben is vezető tartalommarketing-típus a közösségi média
A vállalatoknak a közösségi média felületeken folytatott marketingkommunikációs tevékenységei összetettek, ugyanis egyszerre alkalmazzák az integrált marketingkommunikáció szükséges eszközeit egyaránt az egyéni fogyasztók (B2C), illetve a vállalatok (B2B) eléréséhez. Korábbi kutatások alapján az volt a feltételezés, hogy a B2C vállalatok nagyobb hangsúlyt fektetnek a közösségi média használatára (Arnould és Thompson 2005), az utóbbi időkben azonban „nemcsak a B2C, hanem a B2B vállalatok is felismerik a közösségi média erejét és hasznát, mint a kapcsolati marketing […] új megközelítését”. (Chatzithomas et al 2014, 85. oldal). A Statista (2020) adatai alapján például Észak-Amerikában már a közösségi média a vezető tartalommarketing-típus a B2B szegmensben már egészen 2019 óta. Tehát elmondható, hogy a sikeresség érdekében napjainkra elengedhetetlen a multinacionális vállalatok számára – akár B2C, akár B2B –, hogy jelen legyenek a közösségi média felületeken.
B2C stratégiák a B2B marketingben
Visszaigazolás a fogyasztói oldalról is
Források:
● Arnould, E. J. és Thompson, C. J. (2005): Consumer Culture Theory: Twenty Years of Research, Journal of Consumer Research, 31 (4), 868–882. oldal
● Chatzithomas, N., Boutsouki, C., Hatzithomas, L., és Zotos, Y. (2014): Social media advertising platforms: a cross-cultural study, International Journal on Strategic Inno-vative Marketing, Vol.01, 74-90. oldal
● Forbes.com (2021): 15 B2B Technology Marketing Trends To Watch In 2021, Forbes Communications Council, elérhető: https://www.forbes.com/sites/forbescommunicationscouncil/2021/05/05/15-b2b-technology-marketing-trends-to-watch-in-2021/, letöltés dátuma: 2021.10.11.
● Herold, K. (2018): How People Use Social Media in 2018, The Manifest, elérhető: https://themanifest.com/social-media/how-people-use-social-media-2018, letöltés dátuma: 2021.10.11.
● Statista (2021): Leading content marketing types and tactics used by B2B marketers in North America as of July 2019, elérhető: https://www.statista.com/statistics/271562/content-marketing-tactics-used-in-b2b-communications-in-north-america/, letöltés dátuma: 2021.10.11.
Miért is nézzük mi magyarok a Premier League-et?
Amikor egy termékkel vagy szolgáltatással elégedetlenek vagyunk, kipróbálunk egy másikat. A szurkolói fogyasztói magatartásban ez miért nincs meg?
Olvasd el a teljes cikket!Rentable luxury- the consumer psychology behind sharing luxury goods
Why do consumers value renting luxury fashion items? Does rentable luxury have a negative influence on a brand’s image?
Olvasd el a teljes cikket!