A szakértők szerint 2021-ben ezeket priorizálja a Facebook:
- Kommentek száma és hosszúsága
- Reakciók száma és különbözősége
- Poszt típusa (Videó, kép több embert ér el)
- A közeli barátok és családtagok bejegyzései továbbra is előnyt élveznek az üzleti profilokkal szemben
- Annak a felhasználónak a posztjait gyakrabban látod, akivel a legtöbbször interakcióba lépsz vagy annak, akivel ritkán, viszont a tartalmára rengetegen reagálnak
A Facebook stratégiájában azonban régóta megfigyelhető, hogy olyan közösségeket szeretnének építeni, amelyek egy téma köré szerveződnek. 2021-ben ez a trend egyre csak erősödik. Emiatt a csoportokba és az eseményekhez történő felhasználói bejegyzések hatalmas előnyt élveznek az algoritmus számításaiban.
Pláne, ha egy-egy poszt alatt kialakul egy diskurzus, ami magával hozhat rengeteg reakciót is.
Nem is beszélve arról, hogyha egy ember meg van hívva egy csoportba, de azt nem fogadta el egyből, viszont abba a csoportba publikálnak valamit, akkor az ugyanúgy meg tud jelenni az illető hírfolyamában, felkínálva az újbóli csatlakozási lehetőséget a csoportba.