Az embernek, mint egyénnek mindig is megvolt az a szociális szükséglete, hogy kapcsolódjon más emberekhez, érezze, hogy tartozik valahova, akikkel tud azonosulni. Ez a sportban sincsen másképp. A csapattal való azonosulást, másnéven identifikációt definiálhatjuk úgy, mint a szurkolók szoros érzelmi kötődése a csapathoz.
A sportcsapattal való azonosulás oka számos különféle tényezőből származhat. Ezekből a tényezők közül három fő kategóriát tudunk megállapítani; pszichológiai, környezeti és a csapattal kapcsolatos. Legerősebb identifikációs ok a pszichológiai, amik közül kiemelendő a valahová tartozás és kapcsolódás. A környezeti hatás mellett sem szabad szó nélkül elhaladnunk. Egy tanulmány alapján a labdarúgást szeretők 37%-a családi hagyományokat követve választ kedvenc csapatot. A harmadik csapathoz köthető okok között többek között olyanok találhatóak, mint a csapat stílusa, teljesítménye és a történelme. Az identifikáció csupán közvetetten van hatással a média és merchandising fogyasztásra.