A Cherrisk 3 alappillére a gyorsaság, a kötetlenség és a játékosság. A gyorsaság az online ügyintézésből és az automatizált folyamatokból adódik, ezzel növelve az értékesítés hatékonyságát. Tanácsadók helyett Emma, a chatbot segíti az ügyfeleket, neki feltehetik kérdéseiket, ő pedig 11 kérdés után akár 3 termékre kiterjedő ajánlatot is tesz számukra. Természetesen a bonyolultabb folyamatokhoz az ügyfélszolgálat munkatársai is elérhetőek. A kárbejelentést is online tehetjük meg, írásban, képekkel dokumentálva.
A kötetlenség olyan működési jellemzőket takar, amelyek sokaknak újdonságként szolgálhatnak a szektorban. A Cherrisk a hagyományos biztosítási modellekkel ellentétben nem éves szerződéseket köt. A lakás- és balesetbiztosítás díját az ügyfelek havonta tudják befizetni. Amennyiben befizetik az adott havidíjat, van biztosítás, ha viszont valamilyen okból nincs rá szükségük, megszüntetik a szolgáltatást, hasonlóan, mint egy streaming szolgáltatónál. Tehát nem kötelező hosszú távon elköteleződniük a biztosító mellett.
Az üzleti modell harmadik fontos része az ügyfélélmény, ugyanis Kurtisz Krisztián szerint ez a sikeresség kulcsa a jövő szolgáltatásszektorában. A biztosítási folyamatokat cseresznyékkel gamifikálták. A Cherrisk Go alkalmazáson keresztül az ügyfelek testmozgással, biztonságos vezetéssel gyűjthetnek cseresznyéket, de az olyan tevékenységekért is jutalom jár, amelyek csökkentik az esetleges balesetek kockázatát. A cseresznyék beválthatók „goodie” nevezetű nyereményekre, illetve támogathatunk velük olyan alapítványokat, amelyek kapcsolatban állnak a biztosítóval. A jótékonysági programokkal a közösség és a biztosító egyben társadalmi értéket is tud teremteni.