Fontos rögzíteni, hogy a globális mértékű változás elsősorban a nagy, intézményi szereplőkön nyugszik. Ennek elsődleges oka, hogy követői, állampolgárai vagy fogyasztói bázisuk és a felhasznált erőforrásaik nagyságából adódóan a változás által elért javulás mértéke nagyobb, sikerük pedig kevésbé függ az egyes individuumok közti koordináció egyetemlegességétől. A fenntartható működést érintően négy alapvető benchmark kérdést tehetünk fel annak eldöntésére, hogy megtörtént-e az összehangolás a 2030-as Agendával. Elsőként, vizsgálni kell, hogy a kínált termék vagy szolgáltatás értéket képvisel-e a “People, Planet, Prosperity” kontinuumon. Következőképp, hogy a gyártás fenntartható módon történik, majd hogy a fenntarthatóság kiterjed-e az ellátási lánc egészére. Végül pedig, hogy a szereplő “jó állampolgára”-e a környezetének. Ezalatt olyan elemeket értünk, mint a felelős adófizetés, a tisztességes foglalkoztatás vagy a transzparens, jogszabályokat betartó működés.