Ezek a platformok mind arra szakosodtak, hogy a vásárlók és a szolgáltatást nyújtók közötti rést betöltsék. Mindannyian alkalmaznak ehhez rengeteg sofőrt, futárt, azonban menedzsert meglepően keveset. Ez úgy lehetséges, hogy rengeteg menedzsment feladatkört automatizáltak. Például ilyen feladat ezeknél a cégeknél az, hogy melyik futár vagy sofőr melyik csomagot vagy utast vegye fel. Ezt a Woltnál egy algoritmus szervezi meg, úgy, hogy megállapítja, hogy milyen messzire kell vinni az ételt, milyen nehéz a csomag, mely futároknak esik útba a csomag, és ezek alapján eldönti, hogy melyik autós, motoros, vagy biciklis futárnak adja ki a kiszállítás feladatát. A nehezebb csomagokat, főként, ha messzire kell őket vinni, akkor nagy valószínűséggel autós vagy motoros szállítja ki, ha viszont közelre kell ételt szállítani, akkor egy biciklisnek adja a feladatot. (Dániel, 2021)
Az Ubernél egyéb, alapvetően emberek által végzett területeken is megjelent a menedzser automatizálás. A sofőröket különböző mérőszámok (pl. utasoktól kapott értékelések, hány fuvart fogad el, stb.) szerint értékeli a rendszer és azokat, akik nem teljesítenek elég jól, azt felfüggesztheti. Ha egy bizonyos időszakban előrejelzések szerint több sofőrre lenne szükség, akkor munkába hívja a sofőröket, illetve többletfizetéssel motiválja őket. (Simonite, 2015)