A kutatások alapján a weboldalad új látogatóinak 97%-a nem vásárol, nem iratkozik fel a hírlevélre, nem lép veled kapcsolatba, tehát semmi lépést nem tesz a céged felé. Nem a weboldaladdal van a probléma, mivel egy weboldal átlagos konverziós rátája 2,3% és 11,4% közé tehető. Ahelyett, hogy csukott szemmel lövöldöznénk mindenfelé és feleslegesen pénzt égetnénk, osszuk el a költségeinket okosan. Innentől játszik fontos szerepet a „retargeting”, majd később a remarketing. De hogy mi is ez és miért olyan fontos a számodra is?
Három fő szegmensbe soroljuk a közönséget:
Iparágtól függetlenül egy vállalkozás, cég számára a célközönséget 3 szegmensbe tudjuk sorolni: hideg, meleg és forró közönség. Hideg közönségbe azok tartoznak, akiknek kialakult már egy problémájuk, kifejezték a vágyukat a termék, vagy a szolgáltatás iránt, de még nem ismerik a brandedet. Meleg közönségbe azokat soroljuk, akik már találkoztak a cégeddel, jártak a weboldaladon, valamilyen féle aktivitást mutattak, de még nem vásároltak tőled. A legutolsó kategória a forró közönség, a legjobb közönséged. Ők azok, akik már vásároltak, így ők a leginkább elkötelezettek feléd.
Már biztosan neked is feltűnt, hogy miután meglátogattál egy weboldalt, az oldal reklámja követett téged, vagyis az adott cég kihasználta az egyik legnagyobb aranybányát, a remarketing adta lehetőségeket. A retargeting és remarketing kampányok során a meleg és forró közönségedre irányul a célzás.
De hogy pontosan mi is az a retargeting és remarketing?
A retargeting használatával olyan emberek előtt jelennek meg a Facebook és Google hirdetéseid, blogbejegyzéseid, egyéb tartalmaid (pl. egy esemény), akik már jártak a weboldaladon, rákattintottak a hirdetésedre, blogbejegyzésedre, használják az applikációd, vagy éppen visszajeleztek korábban az eseményedre.
A remarketing során klasszikus értelemben olyan e-mail kampányokat értünk, ahol a „forró” közönségedre irányul a célzás, vagyis olyanokra, akik korábban már vásároltak, a kosárhoz hozzáadtak egy terméket, majd végül nem vették meg, vagy például egy csali dokumentumért cserébe feliratkoztak a listádra.
Egy pár adat, hogy miért is olyan fontos:
Átlagosan több, mint a látogatók 77%-a ott hagyja a kosárban a terméket vásárlás nélkül és csupán a 8%-uk tér vissza befejezni a vásárlást.
A retargeting segítségével 6,5%-al csökken átlagosan a kosárelhagyók száma.
Amíg egy display hirdetés átkattintási aránya átlagosan 0,07%, addig a retargeting hirdetésnek 0,7%, ami tízszer nagyobb hatékonyságot jelent.
Minden 3. hirdető használja csak a retargeting hirdetéseket, hogy új vásárlókat találjon.
A retargeting Facebook hirdetések 76%-al magasabb átkattintási arányt produkálnak, mint hideg közönségre célzott hirdetések.
A remarketing kampányok 147%-al megnövelik a konverziós arányt.
A remarketing e-mail kampányok akár majdnem 30%-ban eredményeznek később vásárlást.
Hogyan tudod beállítani?
A Facebook-on, Google-ön, Youtube-on vagy akár LindkedIn-en a remarketing kampányokat egyaránt egyszerűen be lehet állítani. Ehhez egy követőkódot kell csupán elhelyezned a weboldalon, amit meg lehet oldani bővítménnyel, de akár a hirdetéskezelő felületen belül is. Ezen kódok alapján az algoritmus követni fogja a weboldalad látogatóit, és újra meg újra megmutatja számukra a promóciódat.
Összegzés
Ugyanakkora hirdetési keretből, okosabban elosztva, jobb eredményeket tudsz elérni. Ahogy a fentebb említett adatokból is kiderül, a remarketing kampányok futtatásával sokkal hatékonyabb és eredményesebb hirdetéseket lehet készíteni.
Források:
Michael-Jon Lazar (2020): Use These Awesome Remarketing Facts To Power Your Reach In 2020,Ready Cloud Suite, elérhető: https://www.readycloud.com/info/use-these-awesome-remarketing-facts-to-power-your-reach-in-2020, letöltés dátuma: 2020.11.30
Hristina Nikolovksa (2020): 27 Retargeting Statistics Every Marketer Must Know, Truelist, elérhető: https://truelist.co/blog/retargeting-statistics/, letöltés dátuma: 2020.11.30
Mark Walker-Ford (2020): 100 Remarketing Stats to Guide Your Paid Advertising Strategy in 2020, Social Media Today, elérhető: https://www.socialmediatoday.com/news/100-remarketing-stats-to-guide-your-paid-advertising-strategy-in-2020-info/569899/, letöltés dátuma: 2020.11.30
The Pitch (2020): Remarketing gyorstalpaló: mi az, és hogy működik?, The Pitch, elérhető: https://thepitch.hu/remarketing-jelentese-es-a-retargeting/#Remarketing-jelentese, letöltés dátuma: 2020.11.30
Mely tényezők mentén formálható tudatosan a fogyasztói bizalomérzet az E-kereskedelemben?
Az online piacterek napjainkban egyre szélesebb körben válnak elterjedtté, folyamatosan bővül az a fogyasztói réteg, aki az online térben bonyolít le tranzakciókat. Ám az E-kereskedelem jelentőségének...
Olvasd el a teljes cikket!Miért is nézzük mi magyarok a Premier League-et?
Amikor egy termékkel vagy szolgáltatással elégedetlenek vagyunk, kipróbálunk egy másikat. A szurkolói fogyasztói magatartásban ez miért nincs meg?
Olvasd el a teljes cikket!